zondag 30 oktober 2011

30-10-11, Cherbourg, frankrijk

30-10-11
Donderdag heb ik afscheid genomen van mijn ouders, mijn broertje (Nick) en Anneke. Dit afscheid was super zwaar. Bijna iedereen moest huilen, maar we hebben elkaar daar in gesteund en getroost.
Donderdagnacht had ik mijn eerste wacht. Ik was erg moe en de wacht was dan ook zeer zwaar. Tijdens de wacht moet er van alles gebeuren, oa koffie en thee zetten, afwassen, sturen, uitkijk en navigeren. We hebben met 12 man wacht, dat is super veel maar wel heel gezellig. Vrijdag ging de wacht al veel beter.
Gisteravond zijn we in Cherbourg, Frankrijk aangekomen. We waren op weg naar Tenerife, maar doordat de wind uit de verkeerde hoek komt hadden we veel wind tegen. De zeilen stonden meestal wel op, maar helaas stond de moter de hele tijd erbij. We wachten hier totdat de wind draait. Waarschijnlijk duurt dit 2 à 3 dagen. Het weer de afgelopen dagen was rustig. Dit was erg fijn, omdat je zo rustig aan de golfen kunt wennen. De groep is trouwens super gezellig. Ik ben wel blij dat we hier aan wal geen wachten hoefen te draaien. Hierdoor kun je ’s nachts lekker doorslapen. Ook een nadeel aan de wachten is, dat je langs andere heen leeft. Want de ene slaapt tijdens de lunch en de ander tijdens het ontbijt en de ander weer tijdens het avondeten.

Als ik weer een keer internet heb, zal ik weer een berichtje plaatsen. Ik kan helaas nu niet op alle lieve berichtjes reageren, omdat het internet heel langzaam is. Ik vind het wel super leuk om alle berichtjes te lezen.

Veel liefs Marleen

2 opmerkingen:

  1. Hey Marleen!

    We lezen zomaar dat je al weg bent. Waren echt in de veronderstelling dat dat pas ergens volgend jaar zou gebeuren. Super om te kunnen volgen waar je precies bent en wat je allemaal doet. Heel veel plezier en succes gewenst. En ook groeten aan Betsie, Rene en Nick natuurlijk.

    Liefs van Martijn en Nienke
    PS; we zullen ook nog even wat doneren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog 180 dagen! :)
    Hihi, can't wait!

    BeantwoordenVerwijderen